Entrance Hrm Interim

Doorsturen       Afmelden       Abonneren

 
Entrance HRM Intrerim Entrance HRM Intrerim Entrance HRM Intrerim
Entrance HRM Intrerim Entrance HRM Intrerim Entrance HRM Intrerim
 


HR Executive seminar

Een zonnige middag over de rol van HR tijdens de crisis

Anders kijken naar de kansen en bedreigingen van de huidige economische teruggang. Vanuit verschillende gezichtspunten werd op 23 april jl. gekeken naar het thema ‘HR en de crisis’. Entrance HRM Interim organiseerde samen met AVOP een seminar voor haar opdrachtgevers rond dit thema.



Belangstelling was er in overvloed en het werd een boeiende en inspirerende middag.
Klik hier voor het volledige verslag van het seminar.



Entrance ondersteunt VanHarte


Entrance ondersteunt sinds maart van dit jaar VanHarte Resto. VanHarte is een maatschappelijke organisatie die eetgelegenheden opzet, Resto’s, waar wijkgenoten elkaar tijdens een 3-gangenmaaltijd kunnen ontmoeten. VanHarte groeit snel en dit betekent dat zij allerlei HRM-vraagstukken hebben rondom functies, beoordelen en belonen. Entrance helpt VanHarte hierbij.


VanHarte zet zich in voor mensen die, door de snelle veranderingen in onze grote steden, in een sociaal isolement zijn geraakt. Met de eettafel als laagdrempelig bindmiddel helpt VanHarte deze mensen weer terug op weg in de samenleving. Het motto van de stichting is: “Eten, ontmoeten en activeren”; de eettafel wordt als "bindmiddel in de wijk” gebruikt en er wordt nauw samengewerkt met onder andere de huisarts, buurtvaders, de werkgelegenheidsconsulent, de dominee, de imam, de ouderenconsulent en de wijkagent.

Inmiddels heeft VanHarte 18 VanHarte Resto’s in de vier grote steden maar ook bijvoorbeeld Den Helder, Alkmaar, Groningen, Leeuwarden, Almelo, Den Bosch, Tilburg, Venlo en Zoetermeer.

In maart 2009 hebben Entrance en VanHarte een overeenkomst getekend waarin onder andere afspraken zijn gemaakt voor gratis HRM-advies en HRM-ondersteuning. Wij hopen hierdoor bij te dragen aan een verdere groei van dit mooie initiatief.

Voor meer informatie over VanHarte: www.vanharteresto.nl.



Interim HR-adviseur bij De Brauw in the spotlight

In deze nieuwsbrief staat interim professional Gerard Smeltekop in de spotlight. Gerard voert op dit moment namens Entrance een interim HR-opdracht uit als HR Adviseur binnen De Brauw Blackstone Westbroek, een gerenommeerd advocatenkantoor. Hij heeft een actieve rol bij de uitvoering van maatregelen die De Brauw noodzakelijk acht om de economische crisis voor te zijn en het personeelsbeleid verder te moderniseren.

Wie is Gerard Smeltekop?
‘Ik werk inmiddels zo'n 15 jaar in het HRM-werkveld. Tijdens het laatste jaar van mijn studie ben ik begonnen als assistent op de afdeling Personeels- en Bemanningszaken bij een grote transportorganisatie in Delfzijl. Nadien heb ik bij diverse organisaties (voor-namelijk in de industrie) als HR Manager of Hoofd Personeel & Organisatie gewerkt, het laatst bij British American Tobacco Niemeyer. In 2008 ben ik voor mezelf begonnen als interimmer.’


Waarom heb je ervoor gekozen om als interim professional te gaan werken?
‘Met dat idee liep ik al een lange tijd. De voornaamste reden daarvoor ligt in het feit dat ik het aantrekkelijk vind om in een relatief korte tijd voor verschillende organisaties werkzaam te zijn. Het kennismaken met nieuwe collega´s en het werken in een nieuwe omgeving en cultuur werkt voor mij stimulerend. Niet dat ik zonder plezier heb gewerkt bij mijn vorige werkgevers, dat zeker niet’, maar ik heb wel gemerkt dat ik na verloop van tijd mijn volledige interesse en bezieling aan het kwijt raken was. De frisheid waarmee ik aan het begin van mijn loopbaan werkte, raakte ik kwijt. En dat heb ik liever niet.

Daarnaast ligt mijn kracht en interesse in het veranderen, of beter gezegd, het verbeteren van organisatieprocessen. Ik denk dat de rol van interimmer mij nog beter in staat stelt om me bezig te houden met changemanagement. Dat is overigens voor mij niet alleen maar een rol maar misschien wel veel meer zoals ik ben.’

Klik hier voor meer informatie over Gerard Smeltekop en de volledige tekst van het interview.


Crisis: Ook dan zorgvuldig omgaan met uw medewerker

Loopbaanbegeleiding of outplacement

Organisaties veranderen. Daardoor ontstaan andere eisen aan het functioneren van de mensen die er werken. Maar ook de mensen zelf veranderen. Zij ontwikkelen zich. Dat kan ertoe leiden dat zij met andere ogen naar hun (werk)leven gaan kijken. Ze krijgen andere verwachtingen en wensen. Entrance heeft een strategische alliantie met AVOP. AVOP is het bureau dat verschillende loopbaantrajecten hanteert. Zowel in het belang van de organisatie als in het belang van de medewerker.


De ambitie is steeds dat de juiste mensen op de juiste plek zitten en de toekomst met vertrouwen tegemoet gaan. AVOP heeft uitgebreide kennis, diepgaand inzicht en jarenlange ervaring met dit thema waardoor ze er steeds meer organisaties helpen de juiste balans te vinden.

Meer weten? Klik hier.



De Brauw: Effectief recruiten in de huidige arbeidsmarkt

Crisis? What crisis? Goede mensen willen we altijd zien.

Veel organisaties bezuinigen op recruitment. Arbeidsplaatsen vervallen en vacatures worden niet ingevuld. De arbeidsmarkt wordt ruimer maar de arbeidsmarkt voor echte toptalenten blijft krap. Dat merkt zelfs De Brauw Blackstone Westbroek, dat toch de beste recruitmentsite van Nederland heeft en onlangs werd uitgeroepen tot het beste advocatenkantoor. In een interessant interview geeft George van Iwaarden, HR Manager De Brauw Blackstone Westbroek zijn visie op recruitment van toptalent.

Klik hier voor het volledige artikel.



Entrance ondersteunt managers GGZ bij realiseren veranderingen

GGZ: voortdurend in beweging – stilstaan bij veranderen

Eén van de trainers van Entrance heeft bij Altrecht, één van de grootste GGZ-instellingen in het midden van het land, de afdelingsmanagers getraind in het vormgeven en realiseren van veranderingen. Doel van de training was om de managers beter in staat te stellen om uit de verschillende mogelijkheden een veranderaanpak te kiezen en bovendien hun eigen rol hierin te herkennen en effectiever in te vullen.

Entrance heeft in opdracht van Altrecht een training ontworpen waarin de brede praktijkervaring van de managers de basis vormt. Verschillende concepten en modellen kwamen in de training aan de orde. De deelnemers gingen vervolgens aan de slag met het ontwikkelen van alternatieve perspectieven en het vertalen van die ideeën naar hun handelen.

De training heeft aangetoond dat met gedegen en toegespitst maatwerk, waarbij gebruik wordt gemaakt van de kennis en ervaring van de deelnemers, een belangrijke stap gezet kan worden in de ontwikkeling van leidinggevenden op het terrein van verandermanagement.

Entrance verzorgt trainingen op het gebied van verandermanagement en HRM. Daarnaast ontwikkelt Entrance samen met AVOP in-company programma’s gericht op de ontwikkeling van leidinggevenden en HR-professionals. Voor meer informatie of voor een vrijblijvend introductiegesprek kunt u contact opnemen met Rob Leliveld (06-55721086).

Klik hier voor het volledige artikel over de training bij Altrecht.


Deze nieuwsbrief is een uitgave van Entrance BV. Doorsturen van deze editie naar vrienden, bekenden en collega‘s mag. Verspreiding via welk medium dan ook en/of overname van tekst is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.