Entrance Hrm Interim

Doorsturen       Afmelden       Abonneren

 
Entrance HRM 
Intrerim Entrance HRM 
Intrerim Entrance HRM 
Intrerim
Entrance HRM 
Intrerim Entrance HRM 
Intrerim Entrance HRM 
Intrerim
 

Nieuwe mantel Getronics

Entrance HRM Interim is wederom door Getronics geselecteerd als ‘preferred supplier’ voor human resourcemanagement. De mantelovereenkomst omvat diensten op het gebied van de inhuur van HR-personeel. Hiermee wordt de samenwerking die in het verleden met rechtsvoorganger PinkRoccade is ontstaan voortgezet. Nadat het aanbestedingstraject begin dit jaar werd afgerond zijn vorige maand de contracten getekend. 

Sinds 2007 maakt Getronics deel uit van KPN, de grootste aanbieder van telecommunicatiediensten in Nederland. Met de samenvoeging van Getronics en de ICT-activiteiten van KPN is, met circa 13.000 medewerkers, de grootste ICT-dienstverlener van de Benelux ontstaan.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erik Jager.


Dienstverlening: HR Recruitment

Recentelijk hebben wij onze HR Recruitment praktijk verder vormgegeven. Het werven en selecteren van HR-professionals voor vaste posities is het afgelopen jaar een steeds belangrijker onderdeel geworden van onze activiteiten.

Met de combinatie van HR Recruitment en HR Interim kunnen wij de behoefte van HR-afdelingen aan tijdelijke én vaste HR-professionals beter faciliteren. Ook een combinatie van interim en ‘vast’ wordt mogelijk. Wij leveren een interim HR-professional en starten parallel een search traject voor de ‘vaste’ invulling.   

Entrance is al bijna 20 jaar actief op het vakgebied HRM. Wij kennen de talenten in ons vak en zij kennen ons. Entrance staat voor werving en selectie van HR-adviseurs, -specialisten en -managers. Van jonge talentvolle starters tot ervaren senior HR-executives. Wij bieden onze opdrachtgever een entree tot de beste HR-professionals van Nederland. Onze kracht? Het vinden en selecteren van onderscheidende HR-professionals die het verschil gaan maken.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sjoerd Hofman of met Erik Jager.


Nieuwe performance management tool: Perfweb
Dit voorjaar zag onze nieuwe performance management tool Perfweb het daglicht. De webgebaseerde tool ondersteunt organisaties bij het integraal ontwikkelen en toepassen van performance- en competentiemanagement. Perfweb ondersteunt de HR-cyclus op alle onderdelen. Reeds in de organisatie aanwezige functie- en competentieprofielen en de opzet van de plannings-, functionerings- en beoordelings-gesprekken (inclusief formulieren) vormen het uitgangspunt. Hierdoor is implementatie van deze tool relatief eenvoudig. Medewerkers, leidinggevenden en mogelijke informanten (klanten en collega’s) kunnen met behulp van Perfweb doelstellingen, competenties en ontwikkel-mogelijkheden in kaart brengen en online beheren. Hierdoor worden 360° feedback en -beoordelingen ook in de praktijk realiseerbaar.

Programmamanager Ron van der Kooij: “Het grote voordeel van een online tool waarin alle aspecten van de gesprekscyclus zijn opgenomen is niet alleen de makkelijke toegang maar ook de gestructureerde wijze waarop de informatie opgeslagen wordt. Het geeft leidinggevenden en HR snel inzicht in het competentie-niveau en het beoordelingsresultaat op zowel individueel niveau als ook op afdelings- en organisatieniveau. Het geeft een gestructureerd inzicht in de uitdagingen en ontwikkelbehoeftes van medewerkers. Ook kunnen op eenvoudige wijze analyses, rapportages inclusief overzichtelijke spingrafieken gegenereerd en verspreid worden.”

Op dit moment wordt Perfweb al in een aantal projecten succesvol ingezet.

Voor meer informatie over Perfweb kunt u contact opnemen met Erik Jager of met Ron van der Kooij .


Interim HR-manager in the spotlight

In deze nieuwsbrief staat organisatieadviseur en interim HR-manager Martijn Meulenbeek in de spotlight. Martijn is op dit moment via Entrance actief als adviseur en projectleider binnen Tennet, de netbeheerder van het landelijk elektriciteitsnetwerk. Een gesprek over zijn achtergrond, de samenwerking met bureaus en de rol van HR in èn na de crisis. “Alleen ga je harder, samen kom je verder!”

Wie is Martijn Meulenbeek?
“Ik ben mijn professionele loopbaan 12 jaar geleden begonnen als Consultant bij Entrance waar ik HR adviesopdrachten heb uitgevoerd binnen met name de ICT- en verzekeringsbranche. Na 4 jaar als adviseur heb ik de overstap gemaakt naar HR-manager van  British American Tobacco en later van woningcorporatie Portaal. Sinds 3 jaar ben ik als zelfstandig adviseur en interim manager actief.

“Ik houd ervan om ‘gechallenged’ te worden. Het werken op interim basis biedt mij de mogelijkheid om snel te schakelen en toegevoegde waarde te leveren. Het is altijd weer de uitdaging om mensen van verschillende disciplines te verbinden met elkaar. Co-creatie met anderen zie ik dan ook als een vanzelfsprekendheid. Ik wil daarbij graag onderdeel van de oplossing zijn in plaats van onderdeel van het probleem.”

Klik hier voor meer informatie over Martijn Meulenbeek en de volledige tekst van het interview.


Verslag workshop: kijkje in de assessment keuken

Op donderdag 25 maart jl. heeft Entrance samen met AVOP een workshop georganiseerd voor onze interim professionals. Op een mooie locatie -  Strand West is een stadsstrand  aan het IJ - gaven Alain Verbeek en Heidi van Bussel van AVOP de aanwezigen een ‘kijkje in de keuken’ van een ‘live’ assessment. Aan de hand van een op video vastgelegde ontwikkelassessment werd er in subgroepen gediscussieerd over het potentieel van een kandidaat. Het interpreteren van de getoonde beelden van het interview en het rollenspel werd gecombineerd met de verstrekte uitslagen van het capaciteitenonderzoek. Op basis van een aantal modellen (o.a. Egan en Quinn) werd er stil gestaan bij de geschiktheid van de kandidaat in relatie tot een volgende loopbaanstap.
Aangezien er een duidelijke discrepantie zichtbaar werd tussen de uitslagen van het capaciteiten- en persoonlijkheidsonderzoek enerzijds en het vertoonde gedrag in het rollenspel anderzijds ontstond er een interessante discussie in de diverse groepen.  Op welke wijze dienen de resultaten van een assessment geïnterpreteerd en toegepast worden? Ook tijdens de afsluitende borrel was de discussie levendig.

AVOP is sinds 2008 strategisch partner van Entrance HRM Interim en is reeds 35 jaar actief als psychologisch adviesbureau. Klik hier voor meer informatie over AVOP.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erik Jager of met Alain Verbeek.


Taskforce Deeltijd: maak flexibel werken tot recht

Om het aantal gewerkte uren per week van vrouwen te verhogen, moeten alle beslissingen van overheid, sociale partners, bedrijven en gezinnen daarop gericht zijn. Alles wat vrouwen daarin belemmert, moet tot het verleden gaan behoren. Dat concludeert de Taskforce DeeltijdPlus bij de presentatie op 31 maart jl. van het eindrapport ‘De discussie voorbij’.

Pia Dijkstra, voorzitter van de taskforce, overhandigde vandaag het rapport en een handboek met instrumenten voor bedrijven aan demissionair minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, demissionair minister André Rouvoet van Jeugd en Gezin, de voorzitter van de FNV, Agnes Jongerius, en de voorzitter van VNO-NCW, Bernard Wientjes.
De taskforce ziet een grote noodzaak tot flexibilisering van het werk. Flexibele arbeidstijden en mogelijkheden van thuis werken maken de combinatie van arbeid en zorg haalbaar. Flexibilisering moet de norm voor toekomstig personeelsbeleid zijn. De taskforce beveelt dan ook aan om een wettelijk recht op flexibele werktijden te maken. Daarnaast moeten scholen en kinderopvang samengevoegd worden op één locatie en moeten ouders flexibel gebruik kunnen maken van deze geïntegreerde dagopvang.

De Taskforce DeeltijdPlus is twee jaar geleden door het kabinet en de sociale partners ingesteld om een aanzet te geven tot een cultuurverandering die ertoe moet leiden dat met name vrouwen meer uren gaan werken. De Taskforce DeeltijdPlus heeft aan de hand van 28 pilotprojecten een ‘Handboek Grotere Deeltijdbanen’ samengesteld voor HR-adviseurs en werkgevers.

Het volledige Handboek Grotere Deeltijdbanen kunt u hier downloaden.


Mededeling Wet Telecommunicatie
U ontvangt deze nieuwsbrief, omdat u in het verleden heeft aangegeven dat wij u e-mails van Entrance mogen sturen. Wij houden u dan ook graag op de hoogte van nieuws en inititiatieven binnen Entrance. Mocht u toch geen prijs meer stellen op verdere e-mails, dan kunt u zich te allen tijden afmelden door rechts boven in deze nieuwsbrief te klikken op Afmelden.


Deze nieuwsbrief is een uitgave van Entrance BV. Doorsturen van deze editie naar vrienden, bekenden en collega‘s mag. Verspreiding via welk medium dan ook en/of overname van tekst is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever.