|
|
|
|
|
|
|
|
Nieuwe
mantel Getronics | Entrance HRM Interim is wederom door Getronics
geselecteerd als ‘preferred supplier’ voor human
resourcemanagement. De mantelovereenkomst omvat diensten op het gebied
van de inhuur van HR-personeel. Hiermee wordt de samenwerking die
in het verleden met rechtsvoorganger PinkRoccade is ontstaan voortgezet.
Nadat het aanbestedingstraject begin dit jaar werd afgerond zijn vorige
maand de contracten getekend.
Sinds 2007 maakt Getronics deel uit van KPN, de grootste aanbieder
van telecommunicatiediensten in Nederland. Met de samenvoeging van
Getronics en de ICT-activiteiten van KPN is, met circa 13.000
medewerkers, de grootste ICT-dienstverlener van de Benelux ontstaan.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erik Jager. | | |
Dienstverlening:
HR Recruitment | Recentelijk hebben wij onze HR Recruitment praktijk verder
vormgegeven. Het werven en selecteren van HR-professionals voor vaste
posities is het afgelopen jaar een steeds belangrijker onderdeel
geworden van onze activiteiten.
Met de combinatie van HR Recruitment en HR Interim kunnen wij de
behoefte van HR-afdelingen aan tijdelijke én vaste HR-professionals
beter faciliteren. Ook een combinatie van interim en ‘vast’ wordt
mogelijk. Wij leveren een interim HR-professional en starten parallel
een search traject voor de ‘vaste’ invulling.
Entrance is al bijna 20 jaar actief op het vakgebied HRM. Wij kennen
de talenten in ons vak en zij kennen ons. Entrance staat voor werving en
selectie van HR-adviseurs, -specialisten en -managers. Van jonge
talentvolle starters tot ervaren senior HR-executives. Wij bieden onze
opdrachtgever een entree tot de beste HR-professionals van Nederland.
Onze kracht? Het vinden en selecteren van onderscheidende
HR-professionals die het verschil gaan maken.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sjoerd Hofman
of met Erik
Jager. | | |
Nieuwe
performance management tool: Perfweb Dit voorjaar zag onze nieuwe performance management tool
Perfweb het daglicht. De webgebaseerde tool ondersteunt
organisaties bij het integraal ontwikkelen en toepassen van performance-
en competentiemanagement. Perfweb ondersteunt de HR-cyclus op alle
onderdelen. Reeds in de organisatie aanwezige functie- en
competentieprofielen en de opzet van de plannings-, functionerings- en
beoordelings-gesprekken (inclusief formulieren) vormen het uitgangspunt.
Hierdoor is implementatie van deze tool relatief eenvoudig.
Medewerkers, leidinggevenden en mogelijke informanten (klanten en
collega’s) kunnen met behulp van Perfweb doelstellingen, competenties en
ontwikkel-mogelijkheden in kaart brengen en online beheren. Hierdoor
worden 360° feedback en -beoordelingen ook in de praktijk realiseerbaar.
Programmamanager Ron van der Kooij: “Het grote voordeel van een
online tool waarin alle aspecten van de gesprekscyclus zijn opgenomen is
niet alleen de makkelijke toegang maar ook de gestructureerde wijze
waarop de informatie opgeslagen wordt. Het geeft leidinggevenden en HR
snel inzicht in het competentie-niveau en het beoordelingsresultaat op
zowel individueel niveau als ook op afdelings- en organisatieniveau. Het
geeft een gestructureerd inzicht in de uitdagingen en
ontwikkelbehoeftes van medewerkers. Ook kunnen op eenvoudige wijze
analyses, rapportages inclusief overzichtelijke spingrafieken
gegenereerd en verspreid worden.”
Op dit moment wordt Perfweb al in een aantal projecten succesvol
ingezet.
Voor meer informatie over Perfweb kunt u contact opnemen met Erik Jager of
met Ron
van der Kooij . | | |
Interim HR-manager in the spotlight | In deze nieuwsbrief staat
organisatieadviseur en interim HR-manager Martijn Meulenbeek in de
spotlight. Martijn is op dit moment via Entrance actief als adviseur en
projectleider binnen Tennet, de netbeheerder van het landelijk
elektriciteitsnetwerk. Een gesprek over zijn achtergrond, de
samenwerking met bureaus en de rol van HR in èn na de crisis. “Alleen ga
je harder, samen kom je verder!”
Wie is Martijn Meulenbeek? “Ik ben mijn professionele
loopbaan 12 jaar geleden begonnen als Consultant bij Entrance waar ik HR
adviesopdrachten heb uitgevoerd binnen met name de ICT- en
verzekeringsbranche. Na 4 jaar als adviseur heb ik de overstap gemaakt
naar HR-manager van British American Tobacco en later van
woningcorporatie Portaal. Sinds 3 jaar ben ik als zelfstandig adviseur
en interim manager actief.
“Ik houd ervan om ‘gechallenged’ te worden. Het werken op interim
basis biedt mij de mogelijkheid om snel te schakelen en toegevoegde
waarde te leveren. Het is altijd weer de uitdaging om mensen van
verschillende disciplines te verbinden met elkaar. Co-creatie met
anderen zie ik dan ook als een vanzelfsprekendheid. Ik wil daarbij graag
onderdeel van de oplossing zijn in plaats van onderdeel van het
probleem.”
Klik hier voor meer informatie over Martijn Meulenbeek en de
volledige tekst van het interview. | | |
Verslag workshop: kijkje in de
assessment keuken | Op donderdag 25 maart jl. heeft Entrance samen
met AVOP een workshop georganiseerd voor onze interim professionals. Op
een mooie locatie - Strand West is een stadsstrand aan het
IJ - gaven Alain Verbeek en Heidi van Bussel van AVOP de aanwezigen een
‘kijkje in de keuken’ van een ‘live’ assessment. Aan de hand van een op
video vastgelegde ontwikkelassessment werd er in subgroepen
gediscussieerd over het potentieel van een kandidaat. Het interpreteren
van de getoonde beelden van het interview en het rollenspel werd
gecombineerd met de verstrekte uitslagen van het capaciteitenonderzoek.
Op basis van een aantal modellen (o.a. Egan en Quinn) werd er stil
gestaan bij de geschiktheid van de kandidaat in relatie tot een volgende
loopbaanstap. Aangezien er een duidelijke discrepantie zichtbaar
werd tussen de uitslagen van het capaciteiten- en
persoonlijkheidsonderzoek enerzijds en het vertoonde gedrag in het
rollenspel anderzijds ontstond er een interessante discussie in de
diverse groepen. Op welke wijze dienen de resultaten van een
assessment geïnterpreteerd en toegepast worden? Ook tijdens de
afsluitende borrel was de discussie levendig.
AVOP is sinds 2008
strategisch partner van Entrance HRM Interim en is reeds 35 jaar actief
als psychologisch adviesbureau. Klik hier voor meer informatie over
AVOP.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Erik Jager of
met Alain Verbeek. | | |
Taskforce
Deeltijd: maak flexibel werken tot recht | Om het aantal gewerkte
uren per week van vrouwen te verhogen, moeten alle beslissingen van
overheid, sociale partners, bedrijven en gezinnen daarop gericht zijn.
Alles wat vrouwen daarin belemmert, moet tot het verleden gaan behoren.
Dat concludeert de Taskforce
DeeltijdPlus bij de presentatie op 31 maart jl. van het eindrapport
‘De discussie voorbij’.
Pia Dijkstra, voorzitter van de taskforce, overhandigde vandaag het
rapport en een handboek met instrumenten voor bedrijven aan demissionair
minister Piet Hein Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid,
demissionair minister André Rouvoet van Jeugd en Gezin, de voorzitter
van de FNV, Agnes Jongerius, en de voorzitter van VNO-NCW, Bernard
Wientjes. De taskforce ziet een grote noodzaak tot flexibilisering
van het werk. Flexibele arbeidstijden en mogelijkheden van thuis werken
maken de combinatie van arbeid en zorg haalbaar. Flexibilisering moet de
norm voor toekomstig personeelsbeleid zijn. De taskforce beveelt dan
ook aan om een wettelijk recht op flexibele werktijden te maken.
Daarnaast moeten scholen en kinderopvang samengevoegd worden op één
locatie en moeten ouders flexibel gebruik kunnen maken van deze
geïntegreerde dagopvang.
De Taskforce DeeltijdPlus is twee jaar geleden door het kabinet en de
sociale partners ingesteld om een aanzet te geven tot een
cultuurverandering die ertoe moet leiden dat met name vrouwen meer uren
gaan werken. De Taskforce DeeltijdPlus heeft aan de hand van 28
pilotprojecten een ‘Handboek Grotere Deeltijdbanen’ samengesteld voor
HR-adviseurs en werkgevers.
Het volledige Handboek Grotere Deeltijdbanen kunt u hier
downloaden. | | |
Mededeling
Wet Telecommunicatie U ontvangt deze nieuwsbrief, omdat u
in het verleden heeft aangegeven dat wij u e-mails van Entrance mogen
sturen. Wij houden u dan ook graag op de hoogte van nieuws en
inititiatieven binnen Entrance. Mocht u toch geen prijs meer stellen op
verdere e-mails, dan kunt u zich te allen tijden afmelden door rechts
boven in deze nieuwsbrief te klikken op Afmelden. |
|
|
|
|
|
|